How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Навчально-методичне забезпечення кабінету 2022-2023

Методичні рекомендації
щодо навчально-методичного забезпечення кабінету іноземних мов
2022-2023

Кабінет іноземної мови –
творча лабораторія вчителя
Навчальний кабінет та його основні завдання
Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, у тому числі від майстерності вчителя, методів навчання,змісту програм засобів управління навчальним процесом та від зовнішніх умов: забезпеченості уроку технічними засобами й навчального обладнання тощо.
Головне завдання кожного вчителя на сучасному етапі – побудувати інтерес до навчання та навчити самостійно здобувати знання, творчо їх використовувати.
Навчання предмета буде успішним, якщо в учителя є можливість пояснювати новий (або закріплювати старий) матеріал, використовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання. Оптимальне комплексне використання всіх видів навчального обладнання яке зосереджене в кабінеті,допомагає вчителю досягти високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
Навчальний кабінет - це єдина, органічно пов’язана система навчального обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та учня,яка забезпечує високий рівень викладання предмета.
Кабінет іноземної мови функціонувати як навчально – методичний центр і лабораторія, що відкривають значні можливості для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, бути одним із засобів виховного впливу на підростаюче  покоління, проводити свою роботу відповідно до державних і освітніх завдань в організаційній єдності з усією діяльністю гімназії.
Основним завданням кабінету іноземної мови є організація освітньо-виховної, методичної, науково – пошукової роботи учнів, учителів, узагальнення і поширення надбань практичного досвіду.
Кабінет іноземної мови відповідно до покладених на нього завдань:
·                     організовує підвищення науково – методичного рівня вчителів,учнів, приділяючи особливу увагу вчителям, які ведуть факультативні заняття, гуртки, лекторії тощо;
·                     забезпечує використання вчителями сучасних педагогічних засобів навчання (мультимедійних проектів, інтерактивних дошок, електронних педагогічних засобів навчального призначення);
·                     проводить семінари, практикуми, лекції, групові та індивідуальні консультації;
·                     надає допомогу керівникам (активу) дитячих об’єднань, гуртків тощо в організації позакласної роботи;
·                     спрямовує роботу учнівських об’єднань (гуртків) на поглиблення знань про культурно – історичний шлях розвитку українського народу і народів, мови яких вивчають в гімназії;
·                     проводить за проханням учителів і учнів  екскурсійні огляди, лекторії тощо;
·                     надає методичну допомогу тим, хто підвищує свій  теоретико  – практичний рівень шляхом самоосвіти;
·                     організовує роботу пошукових груп та узагальнює їх досвід;
·                     поширює кращий педагогічний досвід роботи через семінари - практикуми, огляди – виставки пошукових матеріалів, виступи – звіти творчих об’єднань і колективів, огляди – читання, конференції, місцеве радіомовлення, пресу тощо;
·                     спільно з відповідними органами управління гімназії, учнівського самоврядування координує роботу з пропаганди знань серед дітей і учнівської молоді.
Для чіткої організації роботи кабінету іноземної мови потрібно проводити такі види організаційної роботи:
·                     здійснювати психолого – педагогічне дослідження у педагогічному та учнівському колективах шляхом бесід. спостережень, анкетування, тестування з метою виявлення лідерів, можливостей, нахилів, здібностей, інтересів, спрямувань;
·                     надавати їм необхідні рекомендації щодо ґрунтовного впровадження у навчально – виховний процес сучасних технологій навчання та виховання, проводити практичні заняття, бесіди з учителями – предметниками, класними керівниками;
·                     розподіляти обов’язки серед активу кабінету згідно з можливостями і бажаннями, допомагати кожному знайти своє гідне місце у гімназійному колективі;
·                     створювати ініціативні групи, до складу яких входять учителі, учні, батьки, представники громадськості; їх складом проводити консультації, надавати рекомендації, здійснювати контроль;
·                     створювати умови для відчуття радості від добрих справ, для згуртування колективу;
·                     планувати конкретні заходи, а саме: екскурсії, концерти, свята, вечори, конференції, виставки, зустрічі, лекції та ін.;
·                     через конкретні справи збагачувати учнів духовними цінностями, викликати бажання вдосконалювати свої дії, помисли, прагнення;
·                     формувати всебічно розвинену, соціально активну особистість, що керується загальнолюдськими (честь,людська гідність,совість, повага,любов)і культурно – національними (працелюбність,волелюбність,доброзичливість тощо).
В основі організаційної роботи кабінету іноземної мови лежать такі основні принципи:
Принцип систематизації. Всім відомо: щоб у хаті був порядок, потрібно речі класти на відведені їм місця. Методичний порядок у кабінеті забезпечується за умови, якщо кожній речі (наочності, навчальним папкам, роздавальним матеріалам, словникам, підручникам, касетам тощо) визначено своє постійне місце і якщо в кабінеті є відповідний каталог навчально-методичної літератури. Чітка систематизація  матеріалу допомагає у більш ефективній організації класної і позакласної роботи.
Принцип новизни або переміни наочного і роздавального матеріалу. Стенди, що розміщені на стінах кабінету, матеріали в папках слід міняти через певні проміжки часу. Це не стосується стендів та таблиць, які містять мовні та країнознавчі реалії, постійні в часі. Наприклад, таблиці неправильних дієслів, портрети і біографічні дані відомих письменників, поетів, чиї біографії вивчаються, мапи і дані по англомовних країнах. Деякі стенди, які тривалий час знаходяться на очах в учнів, з часом перестають справляти на них яке-небудь навчальне і виховне значення, застаріваючи як морально, так і естетично.
 Принцип цілеспрямованості. Все оформлення й оснащення кабінету повинно бути направлене на розвиток практичних, освітніх, виховних і розвиваючих цілей навчання іноземної мови. У кабінеті не повинно бути нічого зайвого. Він не повинен бути захаращеним, тому що кабінет – це навчальна лабораторія, де працюють, і цій меті повинно бути все підпорядковано.
Принцип науковості. Обладнання і наочність у кабінеті повинні відповідати рівню сучасного науково-технічного прогресу. Незважаючи на фінансові труднощі, які всі ми переживаємо слід намагатися, щоб кабінети іноземних мов у пріоритетному порядку забезпечувались телевізорами, відеомагнітофонами, комп’ютерами, мали доступ до Інтернету. і в цьому велике значення відіграє правильна політика адміністрації школи. На практиці використання комп’ютерів у викладанні іноземної мови є сильним чинником мотивації її вивчення. Таке становище справ зобов’язує вчителя набувати навички володіння комп’ютером, які так необхідні йому в навчальному процесі.

Принцип відтворення домашньої атмосфери і створення сприятливого психологічного клімату. У кабінеті повинно бути затишно. На загальну атмосферу сприятливо впливають, наприклад, квіти. Хатня атмосфера, а не казенна, довірливий стиль роботи педагога розкріпачують учнів, створюють умови для самовираження, партнерських відносин і зацікавленості у виконанні того чи іншого виду діяльності. Головне, щоб учні не відчували психологічної напруги, перебуваючи в затишному куточку своєї школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар