Методичні рекомендації
щодо
навчально-методичного забезпечення кабінету іноземних мов
2022-2023
Кабінет іноземної мови –
творча лабораторія вчителя
Навчальний кабінет та
його основні завдання
Ефективність навчання
залежить від багатьох компонентів, у тому числі від майстерності вчителя,
методів навчання,змісту програм засобів управління навчальним процесом та від
зовнішніх умов: забезпеченості уроку технічними засобами й навчального
обладнання тощо.
Головне завдання кожного
вчителя на сучасному етапі – побудувати інтерес до навчання та навчити
самостійно здобувати знання, творчо їх
використовувати.
Навчання предмета буде
успішним, якщо в учителя є можливість пояснювати новий (або закріплювати
старий) матеріал, використовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання.
Оптимальне комплексне використання всіх видів навчального обладнання яке
зосереджене в кабінеті,допомагає вчителю досягти високого рівня засвоєння
навчальних досягнень учнів.
Навчальний кабінет - це єдина,
органічно пов’язана система навчального обладнання, змонтована в окремому
приміщенні, оформлена відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та
учня,яка забезпечує високий рівень викладання предмета.
Кабінет іноземної мови
функціонувати як навчально – методичний центр і лабораторія, що відкривають
значні можливості для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, бути
одним із засобів виховного впливу на підростаюче покоління,
проводити свою роботу відповідно до державних і освітніх завдань в
організаційній єдності з усією діяльністю гімназії.
Основним завданням
кабінету іноземної мови є організація освітньо-виховної,
методичної, науково – пошукової роботи учнів, учителів, узагальнення і
поширення надбань практичного досвіду.
Кабінет іноземної мови відповідно до
покладених на нього завдань:
·
організовує підвищення науково –
методичного рівня вчителів,учнів, приділяючи особливу увагу вчителям, які
ведуть факультативні заняття, гуртки, лекторії тощо;
·
забезпечує використання вчителями сучасних
педагогічних засобів навчання (мультимедійних проектів, інтерактивних дошок,
електронних педагогічних засобів навчального призначення);
·
проводить семінари,
практикуми, лекції, групові та індивідуальні консультації;
·
надає допомогу
керівникам (активу) дитячих об’єднань, гуртків тощо в організації
позакласної роботи;
·
спрямовує роботу учнівських об’єднань
(гуртків) на поглиблення знань про культурно – історичний шлях розвитку
українського народу і народів, мови яких вивчають в гімназії;
·
проводить за проханням учителів і
учнів екскурсійні огляди, лекторії тощо;
·
надає методичну допомогу тим, хто підвищує
свій теоретико – практичний рівень шляхом самоосвіти;
·
організовує роботу пошукових груп та
узагальнює їх досвід;
·
поширює кращий педагогічний досвід роботи
через семінари - практикуми, огляди – виставки пошукових матеріалів, виступи –
звіти творчих об’єднань і колективів, огляди – читання, конференції, місцеве
радіомовлення, пресу тощо;
·
спільно з відповідними органами управління
гімназії, учнівського самоврядування координує роботу з пропаганди знань серед
дітей і учнівської молоді.
Для чіткої організації
роботи кабінету іноземної мови потрібно проводити такі види організаційної
роботи:
·
здійснювати психолого – педагогічне
дослідження у педагогічному та учнівському колективах шляхом бесід. спостережень,
анкетування, тестування з метою виявлення лідерів, можливостей, нахилів,
здібностей, інтересів, спрямувань;
·
надавати їм необхідні рекомендації щодо
ґрунтовного впровадження у навчально – виховний процес сучасних технологій
навчання та виховання, проводити практичні заняття, бесіди з учителями –
предметниками, класними керівниками;
·
розподіляти обов’язки серед активу
кабінету згідно з можливостями і бажаннями, допомагати кожному знайти своє
гідне місце у гімназійному колективі;
·
створювати ініціативні групи, до
складу яких входять учителі, учні, батьки, представники громадськості; їх
складом проводити консультації, надавати рекомендації, здійснювати
контроль;
·
створювати умови для відчуття радості від
добрих справ, для згуртування колективу;
·
планувати конкретні заходи, а саме:
екскурсії, концерти, свята, вечори, конференції, виставки, зустрічі, лекції та
ін.;
·
через конкретні справи збагачувати учнів
духовними цінностями, викликати бажання вдосконалювати свої дії, помисли,
прагнення;
·
формувати всебічно розвинену, соціально
активну особистість, що керується загальнолюдськими (честь,людська
гідність,совість, повага,любов)і культурно – національними
(працелюбність,волелюбність,доброзичливість тощо).
В основі організаційної
роботи кабінету іноземної мови лежать такі основні принципи:
Принцип систематизації. Всім відомо: щоб у
хаті був порядок, потрібно речі класти на відведені їм місця. Методичний
порядок у кабінеті забезпечується за умови, якщо кожній речі (наочності,
навчальним папкам, роздавальним матеріалам, словникам, підручникам, касетам
тощо) визначено своє постійне місце і якщо в кабінеті є відповідний
каталог навчально-методичної літератури. Чітка
систематизація матеріалу допомагає у більш ефективній організації
класної і позакласної роботи.
Принцип новизни або
переміни наочного і роздавального матеріалу. Стенди, що розміщені
на стінах кабінету, матеріали в папках слід міняти через певні проміжки часу.
Це не стосується стендів та таблиць, які містять мовні та країнознавчі реалії,
постійні в часі. Наприклад, таблиці неправильних дієслів, портрети і
біографічні дані відомих письменників, поетів, чиї біографії вивчаються, мапи і
дані по англомовних країнах. Деякі стенди, які тривалий час знаходяться на очах
в учнів, з часом перестають справляти на них яке-небудь навчальне і виховне
значення, застаріваючи як морально, так і естетично.
Принцип
цілеспрямованості. Все оформлення й
оснащення кабінету повинно бути направлене на розвиток практичних, освітніх,
виховних і розвиваючих цілей навчання іноземної мови. У кабінеті не повинно
бути нічого зайвого. Він не повинен бути захаращеним, тому що кабінет – це
навчальна лабораторія, де працюють, і цій меті повинно бути все підпорядковано.
Принцип науковості. Обладнання і
наочність у кабінеті повинні відповідати рівню сучасного науково-технічного
прогресу. Незважаючи на фінансові труднощі, які всі ми переживаємо слід
намагатися, щоб кабінети іноземних мов у пріоритетному порядку забезпечувались
телевізорами, відеомагнітофонами, комп’ютерами, мали доступ до Інтернету. і в
цьому велике значення відіграє правильна політика адміністрації школи. На
практиці використання комп’ютерів у викладанні іноземної мови є сильним
чинником мотивації її вивчення. Таке становище справ зобов’язує вчителя
набувати навички володіння комп’ютером, які так необхідні йому в навчальному
процесі.
Принцип відтворення
домашньої атмосфери і створення сприятливого психологічного клімату. У кабінеті повинно
бути затишно. На загальну атмосферу сприятливо впливають, наприклад, квіти.
Хатня атмосфера, а не казенна, довірливий стиль роботи педагога розкріпачують
учнів, створюють умови для самовираження, партнерських відносин і
зацікавленості у виконанні того чи іншого виду діяльності. Головне, щоб учні не
відчували психологічної напруги, перебуваючи в затишному куточку своєї школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар