Переглянути мультфільм «Ферма тварин» за твором Дж. Орвелла «Скотоферма»
https://www.youtube.com/watch?v=k70LdsOCZG4
11 клас. Зарубіжна література.
Записати в зошит:
Словникова робота ( записати у зошити)
Утопія – твір , що описує ідеальний суспільний устрій . Утопія як літературний жанр – це абстрактна модель ідеальної соціальної системи , що відповідала уявленням письменника про гармонію людини й суспільства.
Антиутопія – це анти жанр , особливий вид літературного жанру, або, як його іноді називають , пародійний жанр .
Анти утопічний твір – це твір , у якому розкрито абсурдність та безглуздість нового порядку.
Тоталітаризм – система державно - політичної влади , яка регламентує усі суспільні та приватні сфери життя людини - громадянина і не визнає автономії від держави таких недержавних сфер людської діяльності як економіка і господарство , культура , виховання, релігія. Тоталітарний політичний режим є протилежністю демократичної правової держави.
Повість – притча – різновид жанру повісті, у центрі якої постає історія із життя героя ( героїв) , що набуває алегоричного змісту. Повість- притча будується на двоплановості зображення : за реальними особами , явищами , предметами приховуються проблеми буття людства.
Виконайте практичні завдання в зошит:
«Шедеври європейської лірики першої половини ХХ століття»
1.Автор віршів-малюнків, ліричних ідеограм
А) Г.Аполлінер, Б) А.Ахматова, В) Б.Пастернак, Г)Р.М.Рільке.
2. Вбачав своє покликання в наближенні світового майбутнього. З діда-прадіда – козак. Любив українську культуру. У вірші «Борг Україні» закликає вивчати українську мову, здобутки видатних українців.
А) А.Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
3.Життя тісно пов’язане з Україною. Трагічне сприйняття революції та громадянської війни. Звинувачення в декадентстві. Антивоєнні вірші «Клятва», «Мужність». Кого це стосується?
А) А.Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
4.Автор поеми «Реквієм»
А) Г.Аполлінер, Б) А.Ахматова, В) Б.Пастернак, Г)Р.М.Рільке.
5. Перша лірична збірка Гійома Аполлінера...
А - «Vitam impendere amori»
Б - "Каліграми. Вірші Миру і Війни"
В - "Алкоголі"
6. Збірка "Каліграми. Вірші Миру І Війни" була задумана поетом
А - у роки Першої світової війни Аполлінер, під час перебування на фронті,
Б - як книжка під назвою «Я теж живописець» ще до війни
В - у післявоєнний період
7. Зазначте те, що характеризує поетичні досягнення Г.Аполлінера:
А) використання тонічної системи віршування,
Б) використав слово сюрреалізм, який розумів як «новий реалізм»,
В) запис вірша «драбинкою»,
Г) використання внутрішньої рими,
Д) активно опановував верлібр,
Е) несподівані образи й нові слова,
Ж)несподівані, приголомшливі образи.
8.Зазначте характерні особливості розвитку жанрів лірики у ХХ ст.
А) новації в жанрових формах,
Б)ритм і рима залишаються незмінними,
В)філософське спрямування лірики,
Г)наслідування традиційних жанрів,
Д)змінення строфічної й ритмічної організації лірики.
ІІ. Розгорнута відповідь на запитання
1. Акмеїзм – це
2. Назвіть поетів срібної доби російської поезії, представників символізму
3. Складіть сенкан за творчістю одного з поетів «срібної доби російської поезії»
ІІІ. Високий рівень
1. Проаналізуйте одну з поезій розділу «Шедеври європейської лірики першої половини XX століття»
Перед написанням уважно ознайомтеся з пам’яткою!
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Або ж так (формула):
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).
Наприклад
1. Мова
2. Рідна, барвінкова.
3. Переливається, єднає, дзвенить.
4. Вона – єдина й найцінніша.
5. Доля.
ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ
Віршована форма:
Тема (про що розповідає автор)
Ідея (основна думка) – (для чого автор створює свій твір)
Жанр: малі форми, вірш, пісня, гумореска, поема, драма
Художні засоби (дивись внизу)
Композиція (якщо є) (див. в прозовій формі)
ХУДОЖНІ ЗАСОБИ:
Епітет: лагідна усмішка, золотокоса осінь
Порівняння: міцний, як дуб
Уособлення: весна прийшла
Метафора: час летить, листя шепоче
Риторичні питання, оклики (не потребують відповіді
Рефрен – приспів, повторювані рядки
Анафора – єдинопочаток (Світає… Світає…)
Епіфора – єдинокінець (…і я не знаю лиш себе! … і я не знаю лиш себе
Алегорія (в байці): Лисиця уособлює хитрість, заєць – боягузливість
Гіпербола (перебільшення): одним махом вирвав дуба
Літота (применшення): Гуллівер схилив голову в покорі перед ліліпутам
Діалектизми: легінь (парубок), файно (гарно)
Неологізми (нові слова): інтерактивний
Застарілі слова: вельможа, вуста
Гумор (добрий), сатира (злий), пародія
Паралелізм (схожий стан природи та настрою людини)
Немає коментарів:
Дописати коментар