How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Поетика антиутопії Д.Оруелла: фантастика, мова, символи, алегорії

 Переглянути мультфільм «Ферма тварин» за твором Дж. Орвелла «Скотоферма»

https://www.youtube.com/watch?v=k70LdsOCZG4

11 клас. Зарубіжна література. 

Записати в зошит:

Словникова робота ( записати у зошити)

Утопія – твір , що описує ідеальний суспільний устрій . Утопія як літературний жанр – це абстрактна модель ідеальної соціальної системи , що відповідала уявленням письменника про гармонію людини й суспільства.

Антиутопія – це анти жанр , особливий вид літературного жанру, або, як його іноді називають , пародійний жанр .

Анти утопічний  твір – це твір , у якому розкрито абсурдність та безглуздість нового порядку.

Тоталітаризм – система державно - політичної влади , яка регламентує усі суспільні та приватні сфери життя людини - громадянина і не визнає автономії від держави таких недержавних сфер людської  діяльності як економіка і господарство , культура , виховання, релігія. Тоталітарний політичний режим є протилежністю демократичної правової держави.

Повість – притча – різновид жанру повісті, у центрі якої постає історія із життя героя ( героїв) , що набуває алегоричного змісту. Повість- притча будується на двоплановості  зображення : за реальними особами , явищами , предметами приховуються проблеми буття людства.

Виконайте практичні завдання в зошит:

 «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ століття»

1.Автор віршів-малюнків, ліричних ідеограм

А) Г.Аполлінер,  Б) А.Ахматова,    В) Б.Пастернак,   Г)Р.М.Рільке.

2. Вбачав своє покликання в наближенні світового майбутнього. З діда-прадіда – козак. Любив українську культуру. У вірші «Борг Україні» закликає вивчати українську мову, здобутки видатних українців.

А) А.Ахматова,   Б) Б.Пастернак,     В)В.Маяковський.

3.Життя тісно пов’язане з Україною. Трагічне сприйняття революції та громадянської війни. Звинувачення в декадентстві. Антивоєнні вірші «Клятва», «Мужність».  Кого це стосується?

А) А.Ахматова,   Б) Б.Пастернак,     В)В.Маяковський.

4.Автор поеми «Реквієм»

А) Г.Аполлінер,  Б) А.Ахматова,    В) Б.Пастернак,   Г)Р.М.Рільке.

5. Перша лірична збірка Гійома Аполлінера...
 А - «Vitam impendere amori»

Б - "Каліграми. Вірші Миру і Війни"

В - "Алкоголі"

6. Збірка "Каліграми. Вірші Миру І Війни" була задумана поетом

А - у роки Першої світової війни Аполлінер, під час перебування на фронті,

Б - як книжка під назвою «Я теж живописець» ще до війни

В - у післявоєнний період

7. Зазначте те, що характеризує поетичні досягнення Г.Аполлінера:

А) використання тонічної системи віршування,

Б) використав слово сюрреалізм, який розумів як «новий реалізм»,

В) запис вірша «драбинкою»,

Г)  використання внутрішньої рими,

Д) активно опановував верлібр,

Е) несподівані образи й нові слова,

Ж)несподівані, приголомшливі образи.

8.Зазначте  характерні особливості розвитку жанрів лірики у ХХ ст.

А) новації в жанрових формах, 

Б)ритм і рима залишаються незмінними, 

В)філософське спрямування лірики,

Г)наслідування традиційних жанрів, 

Д)змінення строфічної й ритмічної організації лірики.

ІІ. Розгорнута відповідь на запитання

1.     Акмеїзм – це

2.     Назвіть поетів срібної доби російської поезії,  представників символізму

3.     Складіть сенкан за творчістю одного з поетів «срібної доби російської поезії»

ІІІ. Високий рівень

1.     Проаналізуйте одну  з поезій розділу  «Шедеври європейської лірики першої половини XX століття»

Перед написанням уважно ознайомтеся з пам’яткою!

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).

Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)

Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).

Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 Або ж так (формула):

1. Тема (іменник).

2. Опис (два прикметники).

3. Дія (три слова).

4. Ставлення (фраза – чотири слова).

5. Перефразування сутності ( одне слово).

Наприклад

1.     Мова

2.     Рідна, барвінкова.

3.     Переливається, єднає, дзвенить.

4.     Вона – єдина й найцінніша.

5.     Доля.

ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

               Віршована форма:                            

            Тема (про що розповідає автор)

            Ідея (основна думка) – (для чого автор створює свій твір)

            Жанр: малі форми, вірш, пісня, гумореска, поема, драма

            Художні засоби (дивись внизу)

            Композиція (якщо є) (див. в прозовій формі)

ХУДОЖНІ ЗАСОБИ:

Епітет: лагідна усмішка, золотокоса осінь    

Порівняння: міцний, як дуб

Уособлення: весна прийшла

Метафора: час летить, листя шепоче

Риторичні питання, оклики (не потребують відповіді

Рефрен – приспів, повторювані рядки

Анафора – єдинопочаток (Світає… Світає…)

Епіфора – єдинокінець (…і я не знаю лиш себе!   … і я не знаю лиш себе

Алегорія (в байці): Лисиця уособлює хитрість, заєць – боягузливість

Гіпербола (перебільшення): одним махом вирвав дуба

Літота (применшення): Гуллівер схилив голову в покорі перед ліліпутам

Діалектизми: легінь (парубок), файно (гарно)

Неологізми (нові слова): інтерактивний

Застарілі слова: вельможа, вуста

Гумор (добрий), сатира (злий), пародія

Паралелізм (схожий стан природи та настрою людини)


Немає коментарів:

Дописати коментар