How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Е. Гемінґвей. Віхи життя й творчості митця

Центральним явищем літературного процесу другої половини XX ст. став перехід від модернізму до постмодернізму, який філософ А. -М. Фуко назвав «хворобливим дитям літератури кінця століття, сповненим лихих передчуттів, катастрофічності, страху перед дійсністю». Посилюється загальна відчуженість, дійсність перетворюється «на механічний театр маріонеток, де режисером є пані Машина» (А. Камю). Урбанізація спричиняє знеособлення людини, яка почувається «дуже незатишно у холодному Всесвіті» (У. Еко).

XX століття характеризується формуванням різноманітних течій у фантастиці, розроблянням нових тем і проблем. Провідні фантасти світу експериментують із жанром та стилем, розширюється географія фантастики.

Окремим явищем зарубіжної фантастики ХХ ст. стала творчість відомого англійського письменника, філолога, знавця західноєвропейської міфології Джона Рональда Руела Толкіна, який увійшов в історію світової фантастики як автор знаменитої романної фентезі-трилогії «Володар перснів».

Серед відомих книг нового часу — повість Джерома Девіда Селінджера «Ловець у житі» («Над прірвою у житі»), яку Вільям Фолкнер назвав «кращим твором сучасного покоління письменників», що відтворює духовний клімат повоєнної Америки.

Відкриттям став латиноамериканський роман, пов’язаний із творчістю таких визнаних майстрів, як Хорхе Луїс Борхес та Хуліо Кортасар (Аргентина), Алехо Карпентьєр (Куба), Маріо Варґа Льоса (Перу), Ґабріель Ґарсія Маркес (Колумбія). Саме ці письменники дали плідний імпульс літературному явищу, яке згодом назвали «магічним реалізмом». Класичним зразком цього методу є роман Ґ. Ґарсії Маркеса «Сто років самотності» (1967), де в міфічно-реальних образах відтворено історію Колумбії й усієї Латинської Америки.

У другій половині XX ст. у світовому культурному просторі не останнє місце посіла художня література Японії з автобіографічними, побутовими, детективними, історичними й глибоко психологічними творами (Ясунарі Кавабата, Юкіо Місіма, Кендзабуро Ое та ін.).

Художній арсенал митців здебільшого становлять авангардистські прийоми.

Інакомовленням, притчовістю позначена творчість відомого американського письменника Ернеста Міллера Гемінґвея. Глибокий філософський підтекст (знаменитий «ефект айсберга») характерний для багатьох його творів, зокрема повісті «Старий і море».

➤➤➤Занотуйте в зошит:


Перейдіть за посиланням, перегляньте навчальне відео:

 Зарубіжна література. Ернест Міллер Гемінгвей. "Старий і море"


Рекомендую аудіокнигу за посиланням 




Дослідницько-пошукова робота

Дайте відповідь на питання в зошит:

Поясніть термін «герой кодексу».  Які риси притаманні «героям кодексу» Гемінґвея?


Фото виконаного завдання надішліть мені в особисті повідомлення у Вайбер




Немає коментарів:

Дописати коментар