How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Урок позакласного читання. А.Міцкевич «Кримські сонети»

Перегляньте навчальне відео:

Адам Міцкевич

Презентація 4-мовного видання: Адам Міцкевич “Кримські сонети”

Теорія літератури (запис до зошитів)

Цикл — група творів, об’єднаних автором за жанровим, ідейно-тематичним принципами або спільністю персонажів. Кожен твір, що є складовою циклу, може існувати окремо, проте унаслідок такого вилучення втрачається цілісність художнього змісту циклу.

Циклізація творів властива усім літературним родам: епосу, драмі й ліриці. Епічні та драматичні твори поєднано в цикли за принципом єдності історичної доби, подібності теми й жанру, спільності сюжету та персонажів. ліричні твори групують у цикл єдина думка й настрій.

Сонетний цикл містить твори, об’єднані спільним жанром (сонет), спільною думкою, настроєм та (зазвичай) образом ліричного героя.

Прочитайте сонети, випишіть в зошит тему, ідею, розкриті в цих сонетах:

Читання сонету (тисни на посилання)👉👉👉 «Бахчисарай»

          Тема: розповідь про минулу велич і славу Бахчисарая та фонтан як пам'ять про ті часи. 

          Ідея: історію не змінити.

                          Проблеми

1. Історичне минуле.                                                                                                     

2.     Людина і суспільство                                                                                       

3.     Людина і пам'ять.  

 Римування кільцеве, рими – ч. ж. ж. ч.

Епітети: холодний гад, темний плющ, дикий виноград, гість незнаний, віковічний згад, окраса мармурова, сльоза перлова.

Звертання: двір і сад; любов, могуття, славо.

                        

Читання сонету (тисни на посилання)👉👉👉«Гробниця Потоцької»                                                                                  

У Криму до цього часу згадують красунь з роду Потоцьких – Софію, Марію…

На честь Софії створено диво-парк в Умані, який так і називається Софіївкою, сонет «Гробниця Потоцької»  створено на честь Марії.  В основу сюжету лягла легенда про чарівну Марію з роду Потоцьких, яка нібито потрапила до гарему Гірея, який до нестями в неї закохався.   Але , на жаль, про життя Марії Потоцької нам майже нічого не відомо, крім того, що  поховали її на ханському цвинтарі, за стінами ханського палацу.  І от Міцкевич, молодий, закоханий, побачивши цю гробницю, пише сонет, у якому відчувається подібність долі поета з долею Марії Потоцької.


    

Тема: розповідь про полонянку-польку, яка померла в неволі, та сум поета за своєю країною.

Ідея: ностальгія за Батьківщиною

                  Проблеми

1.     Людина і суспільство.

2.     Нерівноправність.

3.     Добро і зло.

Епітети: троянда молода, юні дні, злотисті мотилі, громадою ясною, польської землі, огненною сльозою.

Звертання : о полько!

Порівняння: дівчина з трояндою.

                             

Читання сонету (тисни на посилання)👉👉👉 «ПІЛІГРИМ»

Пілігрим  ( від латинської – іноземний) –мандрівник, прочанин, подорожній.


Тема: туга за рідним краєм та коханою.

      Ідея: заклик не забувати свій рідний край.

                       Проблеми

1.     Людина і суспільство.

2.     Людина і природа.

3.     Кохання.

4.     Ностальгія.

Епітети: країна розкоші, блакить ясна, казкові дива.

Порівняння: шум лісів –миліший, ніж Байдар всі голоси гучні.

Звертання: О Литво! Ти коханко.


Завдання в зошит:

 1. Завершіть речення: “Я вважаю творчість А. Міцкевича...”.

2. Про що б ви запитали Адама Міцкевича, якби мали нагоду поговорити з ним?

3. Чи рекомендуватимете ви своїм дітям та онукам прочитати “Кримські сонети”? Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар