Доброго дня, любі учні
Ознайомтесь з теоретичним матеріалом до теми
"Пунктуаційна помилка"
та виконайте практичне завдання
Найрозповсюдженіші помилки при розставленні ком і пояснюємо, як правильно (на прикладах).
Кома між підметом і присудком. Діти, прийшли до школи. Сьогодні вони, доробляють свій проєкт. Не треба так. Якщо між підметом і присудком є, наприклад, дієприслівник (Оксана, жахаючись, відскочила від вікна), коми ставити треба. Якщо таких слів немає, кома між головними членами речення не потрібна.
Кома перед «і», що не повторюється. Я люблю нічого не робити, і їсти морозиво. Купи хумус, і моркву. Якщо речення трохи змінити, додавши ще «і» (Я люблю нічого не робити, і лежати на дивані, і їсти морозиво. Купи і хумус, і моркву, і ще пару помідорчиків), коми вже потрібні.
Зайва кома у реченні, де є одне пояснювальне слово. Коли дощ закінчиться, і вулиці висохнуть, я буду гуляти босоніж. Кома перед «і» в цьому випадку не потрібна, бо обидва речення «дощ закінчиться» і «вулиці висохнуть» відносяться до слова «коли».
Не виділене комами звертання. Привіт Андрію, підкажи, будь ласка, номер Олі. Мар’яно вітаю! Звертання потрібно виділяти комами.
Виділення комами звороту, що починається з «як» і має значення «у ролі». Шевченко, як художник, мені подобається більше. Якщо можна сказати – Шевченко у ролі художника мені подобається більше, – коми ставити не треба.
Виділення комами фразеологічних зворотів. Ллє, як з відра. З нього все, як з гуся вода. Фразеологічні звороти комами не виділяються.
Коми у фразеологічному звороті. Петро ні риба, ні м’ясо. Визначся зі своєю політичною позицією, а то ти ні туди, ні сюди. В усталених висловах коми не потрібні.
Кома перед тощо. Нам треба забігти до магазину і купити фруктів, овочів, тощо. Перед «тощо» кому ставити не потрібно.
Кома між неоднорідними прикметниками. Висока, білява дівчина усміхнулася мені. Цей зимній, довгий вечір, здавалося, ніколи не закінчиться. Якщо прикметники описують різні якості предметів/явищ/осіб, кома між ними не ставиться.
Не виділені комами дієприслівникові звороти. Закінчивши статтю піду за пивом. Виділяти дієприслівниковий зворот потрібно завжди.
Повторіть розділові знаки за їхніми характеристиками:
1) Фіксує кінець речення, а також передає питальну інтонацію - знак питання
2) Свідчить про закінчення думки в розповідних реченнях - крапка
3) Ставиться в кінці речення і передає окличну інтонацію - знак оклику
4) Ставиться в кінці речення і передає незакінчену думку, багатозначність сказаного - три крапки
5) Ставиться при переліченні, перед а, але, що, щоб; не ставиться між підметом і присудком - кома
Практичне завдання:
Опрацюйте текст. Визначте головні думки. Знайдіть пунктуаційні помилки (запишіть в зошит вправу)
Яблука зміцнюють імунну та нервову системи, знижують ризик захворювань серця і судин. Містять велику кількість вітамінів і мінералів. Груші, здатні підвищувати захисні сили організму, протистояти інфекційним захворюванням, мають протимікробні властивості. Мають високий вміст заліза, корисні для серця. Абрикоси дуже корисні для зору містять велику кількість вітаміну А. Їх називають серцевим фруктом. Вони поліпшують пам’ять і роботу мозку. Банан — незамінний продукт для нервової системи. Магній, що міститься в бананах, зміцнює нервову систему. Ягоди — це джерело вітамінів, і корисних мікроелементів. Найбільш корисними для мозку, вважають смородину, малину, полуниці. Вони заряджають мозок і поліпшують пам’ять, що дуже важливо у нашому житті. А також сприяють поліпшенню кровообігу в організмі. Відомо, що недостатнє кровопостачання мозку, часто впливає на рівень розумових здібностей.
Чекаю на фото виконаного завдання в особистих повідомленнях
Немає коментарів:
Дописати коментар