How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Тема: Директорська контрольна робота

 Виконайте тестові завдання, відповідь запишіть

Роботу виконуємо на подвійному аркуші. Підписуємо так:

                                                     Директорська контрольна робота

                                                     з української мови

                                                     учня/учениці групи № ___ (ІІ курс)

                                                     КПБЛ

                                                     професія: "_______"

                                                     ПІП


Тестові завдання:

1.      Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Б Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Д Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.

2.      Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

А проводжати — проводять

Б молоти — мелять

В хотіти — хотять

Г гоїти — гоють

Д кричати — кричать

3.      Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, ...» додати

А нас вражала неповторна краса степової природи.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.

4.      Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу

А десять (хвилин) на десяту

Б чверть по одинадцятій

В третя година десять хвилин

Г за п’ять (хвилин) шоста

Д без п’ятнадцяти десять

5.      Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку

А лежачий, посивілий, побачений, оформлений

Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший

В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий

Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений

Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся

6.      Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ

А тричі на місяць, на знак нашої дружби

Б модне пальто по коліна, по останній моді

В виконати за наказом, за всіма правилами

Г близько п’ятої години, близько двох тонн

Д ласий до меду, беручкий до науки

7.      Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік).

—   (1) Тимофію, поклич на репетицію наших «співунів».

—   (2) Добре, Олено Петрівно, а о котрій актова зала буде вільною?

—   (3) Треба з’ясувати в нашого координатора. Артуре, коли можна провести репетицію?

—  (4) Хвилинку, наберу нашого діджея. Олексіє, наші хочуть у залі поспівати, о котрій зручно? Добре, дякую. Сказав, що після четвертої.

— (5) Ольго, Галю, Юрію, «співоче поле» для вас буде вільним після четвертої, не запізніться!

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці А1 Б2 ВЗ Г4 Д5

8.      Іменником є слово, виділене в реченні

А На світанку подорожні вирушили в далеку путь.

Б Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

В За далекими долинами здіймалися рицарські замки.

Г Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.

Д Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

9.      З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1) Зазвичай (2) останнє, що я роблю, (3) вимикаючи комп’ютер, видаляю історію пошуків, хай би (4) що шукав.

А займенник

Б іменник

В дієприслівник

Г прислівник

Д дієприкметник

10.    З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, (1) характерників і (2) зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3) свідомо протистояти злу в (4) реальному житті та у власній душі.

А іменник  Б прикметник  В прислівник  Г дієприкметник  Д дієприслівник

11.    З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Надвечірнє сонце, (1) вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2) навколо (3) яких літо (4) щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.

А займенник  Б дієприслівник   В прислівник  Г прийменник  Д сполучник

12.    З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.

А дієприслівник   Б прикметник  В займенник  Г прийменник  Д прислівник

 

13.  Синтаксичну помилку допущено в рядку

а) неподалік міста  Старого Самбора                    в)  підніжжя гори Говерла

б) у центрі міста Києва                                           г) прогулянка вулицею Хрещатик

14.  Синтаксичну помилку допущено в рядку

А) композитором М. Леонтовичем                       в) у сузір’ї Великій Ведмедиці

Б) на острові Мала Хортиця                                  г) на планеті Нептун

15. Правильний варіант слововживання в рядку

А)  користуватися попитом                                    в) більше ста років

Б) залишити в спокої                                              г) запобігти хворобі

16. Рядок, у якому порушено норми керування:

А) відгук про фільм,  зазнавати збитків,  властивий дітям

Б) сміятися з мене,  знущатися з людей, командувач військ

В) перетворюватися на тварину,  враження від концерту,

Г) завідувач відділом, притаманний для чоловіків, вибачати дітей

17. Рядок, у якому порушено норми керування:

А) сповнений коханням,  характерний музикантам, зраджувати Батьківщині

Б) опановувати майстерність, навчатися гри на фортепіано, потребувати підтримки

В) набути досвіду, хворий на грип, нехтувати поради

Г) ігнорувати правила, запобігати нещасним випадкам, робити згідно з чинним законодавством

18. Правильно вжито прийменник у всіх словосполученням рядка, ОКРІМ:

А) за часів Б. Хмельницького, піти на кухню,  по восьме березня,  у разі виникнення потреби

Б) вийти у двір,  при умові дотримання правил,  працювати на вихідні, іти по вулицях

В) прийти в справі, зупинка на вимогу, ходити по крамницях, приїхати в Україну

Г) заступник директора з навчальної роботи, піти по гриби,  приїхати на станцію, запізнитися через затори

19.  Зв'язок між підметом і присудком порушено

А) Усе життя вона була щаслива.             В) Раніше я був  наївний.

Б) Мій батько був музикант.                      Г) Вони були усміхненими, поки це не сталося.

20. Зв'язок між підметом і присудком порушено

А) Звіробій, подорожник та ромашка мають лікувальні властивості.

Б) Син з дочкою навчається в музичній школі.

В) Мати з немовлям вийшла на прогулянку.

Г) Максим з дружиною живуть у новому будинку.

21. Редагування потребує речення, ОКРІМ

А) Криниця наповнилася водою                     в) Кримінальні справи розглядаються в суді.

Б) Парламентом ухвалюються закони.           г) Підмет підкреслюється однією рискою.

22. Неправильний варіант слововживання

А) два варіанти                    Б) по п’ятницям        В)  півтора місяця     Г)  за десять третя

23.  Встановити відповідність

А) Ходімте в сад (М. Вінграновський)                                    1) означено-особове

Б) Осінній день брався до вечора (Панас Мирний)               2) неозначено-особове

В) Покромсали моє життя на частки, на тьмяну січку слів (Л.Костенко)       3) безособове

Г) Не вчи вченого їсти хліба печеного (Народна творчість)   4) узагальнено-особове

Д) Страшно і радісно йому (О.Гончар)

24. Рядок з неповним є речення, ОКРІМ:

А) Вгорібуло небо, засланесіримихмарами. Помалу пересувалися, то купчилися, то розлазилися — нудні й огидні.

Б) А довкола — млисто-бузковадалеч, і золота стерня, і запашний, не отруєнийвійноювечір.

В) Кохання – ніжне почуття. Воно прекрасне.

Г) На другий день я мав, гуляючи, купити струни для гітари. На третій — мазь для черевиків.


Немає коментарів:

Дописати коментар