How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Директорська контрольна робота з української мови, 3 курс І семестр

 Виконайте тестові завдання, відповідь запишіть

Роботу виконуємо на подвійному аркуші. Підписуємо так:

                                                     Директорська контрольна робота

                                                     з української мови

                                                     учня/учениці групи № ___ (ІІІ курс)

                                                     КПБЛ

                                                     професія: "_______"

                                                     ПІП

 Завдання

директорської контрольної роботи з української мови

3 курс, І семестр2022 - 2023 н.р.


Завдання з вибором правильної відповіді

(кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала).


1. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А. Орбіту літа дописав листок і ліг на стежку, що прямує в осінь (М. Боровко).

Б. Завжди приємно було згадувати все, що зробив доброго, бо тільки воно вводить нас у коло інших людей, робить їх братами, а не просто сусідами (В. Стус).

В. Коли до тебе прилечу засяє все навкруг, як після теплого дощу в росі важкій зелений луг (Д. Павличко).

Г. Дикі гуси зчиняють таке верескливе ґелґотання, що, почувши його, надовго не

можеш витіснити із серця смутку (Із журналу).


2. Двокрапку потрібно поставити в реченні (розділові знаки не розставлено):

А. Перемелеться лихо добро буде.

Б. Сказано велика птиця горобець..

В. Раніше встанеш більше діла зробиш.

Г. Вовка боятися в ліс не ходити


3. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення

(розділові знаки не розставлено):

А. Переконатися пора зробивши зло не жди добра.

Б. Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.

В. У товаристві лад усяк тому радіє.

Г. Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.


4. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире (розділові знаки не

розставлено):

А. Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів (Леся Українка).

Б. На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа

свіжої соломи (І. Багмут).

В. Друзі розповіли подробиці утечу готували давно (М. Олійник).

Г. І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).


5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

А. І вечір гріє сині руки над жовтим вогнищем кульбаб (Л. Костенко).

Б. Подвір’я аж сяяло чистотою і острівці квітів цвіли по ньому там і там (М.

Красуцький).

В. А він теж усіх обнімав, цілував і, не втримавшись, на радощах таки заплакав (В.

Малик).

Г. Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь (Г.Тютюнник).


6. Між підметом і присудком пропущено тире в реченні

А. Небо над дорогою синій кришталь.

Б. Думай не думай а вище себе не плигнеш.

В. Не міряй всіх на свій аршин.

Г. На гривеник покупки а на карбованець крику.

Д. Не будь тією людиною що догори щетиною


7. Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, окрім

А. Двічі по два чотири.

Б. Мої слова не зброя, а ридання.

В. Душа моя пустка холодна й німа.

Г. Відчути в окопі живу душу біля себе це справжнє щастя.

Д. Ці квіти спогади про світлі дні.


8. Тире між підметом і присудком обов’язково слід поставити в реченні (розділові

знаки пропущено)

А Кохання не іграшка.

Б Сини як зима і літо.

В Книги морська глибина.

Г Усі дерева вкриті інеєм.

Д Квітки конвалії найніжніші.


9. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А. Ти вседержителю в небі на морі і суші день мій грядущий і сущий благослови.

Б. Благослови мене у світ без тебе заборони і думать і страждать,

В. Ми славим в одах вогнище святе та всіх пускать до нього ще нам рано.

Г. Ви знаєте як липа шелестить у місячні весняні ночі?


10. Правильно поставлено розділові знаки в реченні

А. Ой, братику ріднесенький, снився мені сон дивнесенький.

Б. О панно Інно, панно Інно, любові усміх квітне раз — ще й тлінно.

В. Ой, ви зорі ясні, де ви бачили більше кохання?

Г. Дозволь мені великий господине, розважити книжками смуток твій.


11. Правильно поставлено розділові знаки в реченні

А. Ой не крийся, природо не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

Б. Ой, не крийся природо, не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

В. Ой не крийся, природо, не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

Г. Ой не крийся, природо, не крийся, що ти в тузі за літом у тузі.


12. Узагальнюючі слова стоять після однорідних членів речення:

А. Неспокій рух і боротьбу я бачив скрізь на поколупаних стінах у вебовій корі на старих пеньках.

Б. Ні розважлива княгиня Грізельда ні двірські веселощі ні паради ніщо не веселило князя.

В. Увечері до хати посходилась уся родина батько мати два старших брати сестра - дівка.

Г. І все, що давно було в голові зникло і співи матусі і дитячі мрії і місячні ночі.


13. Назвіть речення з неоднорідними означеннями:

А. Сашко пострибав по хиткій твердій греблі.

Б. Я вчепився одною рукою в батькові штани другою за шапку і хотів кричати та голосу не було.

В. Я весь час тремтів від напруження від утоми від переляку.

Г. Тече вода в синє море та не витікає.


14. У реченні ставиться кома і двокрапка і тире:

А. На пароплав , що тече по річці , діють сила тяжіння виштовхувальна сила води сила тяги гвинтів сила опору.

Б. Ранок починався тихий і лагідний все навколо і трави і дерева і кущі наче завмерло.

В.Всяке птаство і деркачів перепілок куликів курочок можна було викосити косою в траві.

Г. Скільки дійсних випадків і казок і кривавих легенд було розказано цієї ночі.


15. Ставиться кома в реченні:

А. Ми в боротьбі пройшли крізь бурі і негоди і творимо життя своє.

Б. Наш а задача вчитися і допомагати батькам.

В. В своїй хаті своя правда і сила..

Г. Люблю і грім і грюк і кров живу у жилах.


16. Яким відокремленим членом речення є виділені в реченні слова?

Тут, під кронами білих розпашілих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

А. Відокремлене означення;

Б. відокремлений додаток;

В. відокремлена уточнююча обставина;

Г. відокремлена прикладка.


17. Укажіть речення з відокремленим додатком.

А. Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.

Б. Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні.

В. Нікого тут нема, крім мене й господині.

Г. І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.


18. Граматичну помилку допущено в реченні

А. Чому турист, оплативши квитки, не може їх роздрукувати?

Б. Бронюючи номер у готелі, я можу поговорити з менеджером?

В. Побувавши в різних країнах, де вам сподобалося найбільше?

Г. Як він може подорожувати, не маючи навіть паспорта?


19. У всіх реченнях є прикладка, окрім (розділові знаки вилучено)

А. Бегемот або гіпопотам живе в ріках й озерах Африки.

Б. Людський хлопець дядька Лева небіж Лукаш на ймення.

В. А приблизно в той самий час зійшла нанівець військова й торгова могутність

Венеції блискучої володарки морів, що мала непереможний флот і переповнені золотом

банки.

Г. Не значило це, що був він естетом у звичайному значенні слова або що був

байдужим до моральної чи соціальної правди.


20. Правильно розставлені розділові знаки в реченні (деякі розділові знаки

опущено)

А. Ось уже з’явились мандрівні сліпці збираючи спільну милостиню.

Б. Відтак поправляла на ній намисто обсмикувала сорочку, укладала складки

спідниці і жалібно похитувала головою, змигнувши крадькома сльози.

В. Ми знали, що нам доведеться працювати не покладаючи рук.

Г. Часом удень покинувши роботу, вона висовувалася з кутка

Гафійчину скриню і переглядала її убоге шуплаття, розгортала вишивані рушники і

переводила задуманий погляд на дочку.


21. Відокремлене означення є в реченні (розділові знаки вилучено)

А. Це були неприємні і страшні озера з чорною водою і чорними торф’яними

берегами.

Б. А далі – густо обсаджена липами й осокорами алея.

В. В хату ввійшов старий Джеря високий тонкий з сивуватими довгими вусами

з нужденним блідим лицем та смутними очима.

Г. Усіяна колосками земля пахла соком скошених трав.


22. Укажіть правильне твердження. На письмі відокремлені члени речення виділяють:

А. комами;

Б. комами і тире;

В. тире;

Г. дужками.

Немає коментарів:

Дописати коментар