How many languages you know — that many times you are a person. Скільки мов ти знаєш-стільки разів ти людина. A different language is a different vision of life.Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Директорської контрольна робота з української мови 2 курс, І семестр, 2022 - 2023 н.р.

   Виконайте тестові завдання, відповідь запишіть

Роботу виконуємо на подвійному аркуші. Підписуємо так:

                                                     Директорська контрольна робота

                                                     з української мови

                                                     учня/учениці групи № ___ (ІІ курс)

                                                     КПБЛ

                                                     професія: "_______"

                                                     ПІП

 Завдання

директорської контрольної роботи з української мови

2 курс, І семестр, 2022 - 2023 н.р.

Завдання з вибором правильної відповіді

(кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала).

1.Риторика - це:

а) відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників іншому

б) наука про правильну вимову та наголошення слів

в) наука і мистецтво переконувати співрозмовників

г) емоційне ствердження або заперечення якогось факту

2.До оцінювальних жанрів належать:

а) полеміка, диспут, суперечка, бесіда

б) похвала, осуд, рецензія, характеристика

в) виступ, повідомлення, доповідь, промова

г) монолог, діалог, полілог, епілог

3.У якому рядку наведено риторичне запитання:

а) Дядьку, а ви мені не можете дати "Пригоди Тома Сойєра"?

б) Як тебе хоч звати, земляче?

в) Чого являєшся мені у сні?

г) Та скажи-бо, дівчино, з якого ти села, чи з Бієвець, чи з Дешок?

4.Тема виступу - це...

а) це предмет, відображений у певному ракурсі, який став змістом промови

б) роз'яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів

в) основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища та факти, що розглядаються у виступі

г) уміння оратора виступати без підготовки

5.Мовна стійкість - це...

а) право навчатися рідною мовою поряд з державною мовою в класах (групах), створених відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про освіту" та частини першої статті 21 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної"

б) намір та поведінка особистості чи групи людей  спрямовані на послідовне, непохитне користування в щоденному спілкуванні певно. мовою чи мовними засобами, незалежно від мови співрозмовника

в) взаємодія мовних систем в умовах білінгвізму, яка виникає або в процесі мовних контактів, або в процесі індивідуального засвоєння нерідної мови

г) втрата своєї мови особою, етнічною групою чи народом і перехід на мову іншого народу, а також утрата мовою своїх оригінальних рис під впливом мови панівної нації

6.Наділення неживих предметів властивостями людини - це:

 

а) персоніфікація

б) метонімія

в) метафора

г) евфемізм

д) оксиморон

 

7.Уживання слова в переносному значенні на основі подібності двох предметів чи явищ за формою, кольором, функцією та ін. - це:

 

а) епітет

б) метафора

в) перифраза

г) гіпербола

д) анафора

 

8.Обрати неправильне визначення:

а) метафора - уживання слова в переносному значенні на основі подібності двох предметів чи явищ

б) порівняння - образний вислів, побудований на зіставленні двох предметів або станів, що мають спільну ознаку

в) перифраза - поєднання непоєднуваного, дотепно-безглуздий вислів

г) евфемізм - використання пом’якшеного слова чи вислову замість неприємного, небажаного чи вульгарного слова

9.Учення про правила ведення суперечок називають:

 

а) еристикою

б) дискусією

в) диспутом

г) полемікою

 

10. Процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему й спростування протилежних думок

 

а) дискусія

б) суперечка

в) диспут

г) полеміка

 

11.Обговорення різними людьми певного суперечливого чи складного питання з метою спільного пошуку істини, вирішення проблеми, досягнення згоди між учасниками суперечки

 

а) суперечка

б) полеміка

в) дискусія

г) диспут

 

12.Різновид суперечки, метою якої є не досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду

 

а) диспут

б) полеміка

в) суперечка

г) дискусія

 

13.Вкажіть правила, що відповідають веденню суперечки (кілька варіантів):

а) спочатку наводьте сильні аргументи, а потім слабкі

б) спочатку наводьте слабкі аргументи, а потім сильні

в) спростовуйте думку опонента фактами

г) підвищуйте голос під час суперечки

д) зберігайте спокій під час суперечки

14.Вказати правильні відповідності ( кілька варіантів):

а) теза - це думка, істинність якої треба довести

б) аргументи - думки, істинність яких уже доведена чи перевірена; твердження за допомогою як5их оратор обґрунтовує тезу

в) аргументи мають суперечити один одному

г) Джерела аргументів мають бути відомими й не обов'язково достовірними

д) не обов'язково використовувати офіційні цифри

15.Познчте правильне і повне визначення суперечки як виду комунікації

а) суперечка - вид комунікації, який передбачає зіткненні думок і позицій

б) суперечка - це процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему

в) суперечка -  процес обміну протилежними думками

г) суперечка - це процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему й спростування протилежних думок

16. Учасниками суперечки є:

 

а) опонент та модератор

б) пропонент та модератор

в) пропонент та опонент

 

г) пропонент, опонент та модератор

17.Залежно від мети й засобів суперечки поділяють на такі різновиди:

 

а) дискусія, диспут, діалог

б) дискусія, диспут, монолог

в) дискусія, диспут, полеміка

г) дискусія, диспут, полілог

 

18. Не відмінюються всі слова в рядку
 

а) бюро, журі, шитво

б) кенгуру, турне, ательє

в) графіті, вапно, жалюзі

г) тире, інтерв’ю, вікно

 

19. Морфологічну норму порушено в рядку:

 

а) концерт Олега Балоноженко

б) офіс Марини Козачук

в) вдячність Ірині Савченко

г) практику Олександра Авраменка

д) роман Олександра Дюма

 

20. Граматичну помилку допущено в рядку:

 

а) свідомість громадян

б) стиглих помідорів

в) хтось із солдатів

г) двадцять кілограм

д) ніхто з городян

 

21. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

 

а) кравець, буревій, рядок

б) кисень, Київ, предмет

в) вечір, січень, портрет

г) жаль, іменник, струмок

д) жир, хліб, електровоз

 

22. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку

 

а) Олексіївна, Лукович

б) Віталіївна, Павлович

в) Львівна, Григорович

г) Адамівна, Аркадійович

д) Хомівна, Андрієвич

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар